måndag 25 februari 2008

Tagen från tinituus.blogg.se

Jag tittade lite på min vän Tinas blogg, och hittade en liten frågor-och-svar-mall. Tycker sådant är så otroligt roligt att svara på, så jag tänkte göra det.


vem är snyggast i världen?:
Victor min.
ska bli skoj att:
utbilda sig klart, få ett jobb, flytta hemifrån och börja sitt eget liv. :)
ska inte bli skoj att:
hitta Gunnar utan själ i buren. :( Han är så gammal nu.
önskar att jag var bättre på
: att bekräfta mig själv.
vad saknar du?: Att resa... Är så ressugen så det finns inte.
favoritplagg i garderoben just nu:
Mitt senaste inköp -ett par jeans.

längd:
165cm
byter gärna garderob med: någon som levde på 50-70-talet.
byxa eller shorts:
Byxa.
mitt rum kan beskrivas som:
litet, men helt ok.
mig själv med tre ord (just nu):
slö-att-komma-igång-med-något-nytt, nöjd, belåten
jag tränar:
friskis.

jag ville bli när jag var liten:
Renskötare!

höger- eller vänsterhänt:
Högerhänt.
humör just nu:
Nöjd.
något jag absolut inte äter:
Fisk, men jag vill lära mig...
kläder just nu:
Mysiga; jeans och en för stor tröja med träknappar och en stuga broderat på.
vad sa du senast:
"Hej".
hur många kuddar sover du med:
Det beror på vilken säng jag sover i... Min = 1, Kalles = 4, Victors = 2. :)

spelar du något instrument:
Njae, jag tar inte lektioner, men jag kan spela några instrument väldigt basic.
morgon- eller nattmänniska: Morgonmänniska, utan tvekan.
sparare eller slösare:
Jag vill nog gärna se mig som sparare, men jag har ganska många utgifter. :p
bästa film:
The Winter Guest.
har du några homosexuella vänner:
Nej, tyvärr, men bisexuella. :)
tror du på mirakel:
Beror på vad som menas med "mirakel". Jag tror att fanstastiska händelser kan inträffa, och det är mirakel för mig.

tror du att det är möjligt att vara trogen för alltid:
Absolut!
hur många barn vill du ha när du blir stor:
2, kanske 3.

bio eller promenad:
Båda två, inte helt fel efter varandra. :)
snarkar du
: Oj, vet inte, men jag tror inte det. Annars hade nog Victor sagt något. :)
stjärntecken:
Lejon och Drake.
vilka insekter är du rädd för:
Alla egentligen, men det som skrämmer mig mest är getingar.
det här är jag bra på:
Att göra det jag bestämmer mig för att göra. :)
bästa bok:
Oj, jag tycker om så många. Men jag säger de författare jag tycker om istället; Valerio Massimo Manfredi, John Irving och Tolkien.

vad vill du jobba som: Lärare har jag ett sug av som inte försvinner. Men jurist är nog det jag kommer bli. :)
chips, morötter eller godis: Godis först och främst. Och det i form av choklad och surisar.
pizza eller hamburgare: Pizza.
tänker du någonsin pierca eller tatuera dig: Inte i nuläget. Har tänkt på tatuering, men har kommit fram till att det enda ställe jag kan tänka mig att ha den på är för smärtsam (ankeln).
stökigt eller välstädat (hemma):
I huset är det välstädat, men det är stökigt i mitt och Kalles rum. :)
gungar du på stolen:
Nej, har nog aldrig haft den ovanan. Kan gunga med en stol med fjädring, så att den guppar lite skojigt, men inte på det sättet att två stolsben är i luften...
vilken hand håller du gaffeln i:
Vänster.
gillar du att sjunga:
Ja, ensam och med flera.
anser du att du är stark:
Inte fysiskt. :)
använder du knark:
Nej. Om inte godis är en typ av knark, för beroende är jag. ;)
kaffe, te eller inget:
TE!
smink:
Väldigt sällan.
vad använder du för skor just nu: Inga.
favoritfärg på kläder: Ingen särskild, egentligen.
senaste person som du pratade med:
Mamma.

vem gickjag senast på stan med:
Jag gick med Sissi och tog en fika.
skällde senast på:
Vet inte, jag skäller inte ofta.
senatste låten jag hörde:
Strutter - Kiss.
senaste filmen jag såg:
Hannah Montana-serien hos Lelle, om det nu kan räknas som en film... Annars är det nog "Se upp för dårarna".
senaste mat jag åt:
Köttbullsmackor till lunch. Snart middag, men vet inte riktigt vad det blir...
senaste puss:
Victor när jag sa hejdå vid busshållsplatsen.
senaste kram:
Victor när jag sa hejdå vid busshållsplatsen.
senaste resa:
Roslagsbanan från Lelle, sedan tunnelbana och buss hem till mig. Men på utomlandsfronten var det nog resan till Basel med Victor för att hälsa på Kalle. :)
favvolåt:
Låt är så svårt för mig, det är lättare med artister. Då är det Ted Gärdestad, Simon och Garfunkel, och faktiskt Kiss nu.
favvoämne:
Familjerätten.
favoritplagg:
Hmm, har inte den här frågan redan besvarats?
favoritskor:
Är inte alls förtjust i skor, tyvärr, så jag har nog inga favoriter på den fronten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

stupid

Malin sa...

Varför vågar du inte stå för dina åsikter, jag tänker inte bita dig. ;)